Energeettinen jäsenkorjaus

Energeettinen jäsenkorjaus on energiahoidon muoto, jossa huomioidaan myös kehon fyysiset epätasapainotekijät jäsenkorjauksen tavoin. Keho tutkitaan ja hoidetaan aina sekä fyysisellä että energeettisellä tasolla. Energeettinen jäsenkorjaus ottaa aina ihmisen psykofyysisen kokonaisuuden huomioon ja hoitaa elimistön stressireaktioita, jotka liittyvät negatiivisiin ja toistuviin tunnetiloihin sekä krooniseen kipuun.

Energeettisessä jäsenkorjauksessa käytetään erilaisia tekniikoita tunnepuolen stressin ja kroonisen kivun hoitoon. Näitä ovat esimerkiksi asentovirheiden mittaus ja korjaus, kivun hoito energeettisesti, lihastestaus, EFT-tekniikka (Emotional Freedom Techniques), jossa akupunktiopisteiden stimulointi yhdistyy terapeuttiseen keskusteluhoitoon sekä chakrojen ja energiakentän tasapainotus.

Suomen energiahoitajien sivulla hoitoa kuvataan seuraavin sanoin:

Kehittämässämme BodyMind Energy Balancing Methodissa yhdistyy vaivojen syntymekanismien ymmärrys tehokkaisiin hoitotekniikoihin – tuloksena on tehokas energiahoitomenetelmä, joka auttaa moniin vaivoihin.

Energeettinen jäsenkorjaus, energiahoito, energiahoito Turku, EFT Turku

Olin pitkään pohtinut asiakkaiden kanssa ihmisen psykofyysistä kokonaisuutta terveydentilaan ja sairastumiseen. Monesti huomasin yhdessä asiakkaan kanssa, että emme saaneet tarpeeksi hyviä hoitotuloksia pelkästään fyysistä vaivaa hoitamalla ja usein muodostuikin käsitys siitä, että vaivan syy voisi olla tunnepuolella.

Halusin lähteä selvittämään, miten voisimme asiakkaan kanssa yhteistyöllä löytää erilaisia mahdollisuuksia selvittää myös psykologisia ja tunnepuolen solmuja, jotka tulevat esille fyysisinä oireina. Sain jonkin verran etsiä tarpeeksi hyvää sekä monipuolista koulutusta aiheesta ja löysin viimein tiedon janoani ja hoitomoraaliani tyydyttävän vaihtoehdon Suomen Energiahoitajien koulutuksesta.