Jäsenkorjaus

Perinteinen jäsenkorjaus on vanhaan suomalaiseen kansanparannusperinteeseen kuuluva hellävarainen ja kivuton, mutta tehokas mobilisaatiohoito. Hoitoon ei sisälly minkäänlaisia niksautuksia tai manipulaatiota. Jäsenkorjauksen mobilisointitekniikat saadaan optimaaliseen käyttöön tehostamalla hoitoa hierontaottein ja poikittaisvenytyksin.

Hoito on kokonaisvaltainen ja hoitotapahtuma kestää vähintään 1,5 tuntia. Jokaisella kerralla koko keho hoidetaan jaloista päähän asti. Vain kiireellisissä ja akuuteissa tapauksissa saatetaan käyttää lyhempiä hoitoaikoja.

Hoito etenee pehmeästi ja rauhallisesti ihon pinnalta alkaen vähitellen kohti lihasten syvimpiä osia. Näin mukaan saadaan vaikutus myös hermostoon sekä lihaskalvoihin eli faskioihin. Taidolla käsitellen vapautetaan niin lihasten jännitys kuin niveljäykkyydet ja nikamalukotkin. Perinteiselle jäsenkorjaukselle ominaista on selän käsittely istuma-asennossa, jolloin hoidettava itse taivuttaa selkää eteen, taakse ja sivusuuntiin. Näin saadaan avattua jännityksiä ja lukkoja hellävaraisesti syvältä asti.

Perinteisen jäsenkorjauksen vahvuus ja turvallisuus on mobilisaatiossa, jolloin kehon jännitykset ja lukot avataan hoidettavan omien liikkeiden avustuksella. Näin jännitykset vapautuvat pehmeästi ja kivuttomasti.

Erilaiset jännitykset, kivut ja vaivat kehossa aiheuttavat aikojen kuluessa kehon epätasapainon sekä puolieroja. Jalkojen pituuserokin johtuu useimmiten kireyksissä jossain kohtaa kehon kineettistä ketjua. Jäsenkorjauksen avulla näitä epäsymmetrisyyksiä voidaan poistaa ja auttaa kehoa toipumaan.
Jäsenkorjaushoitoon kuuluu kehon epätasapainojen ja ryhtivirheiden havainnointi ja tasapainottaminen. Hoidon aikana käymme yhdessä läpi sinulle sopivia ratkaisuja hoidon tehon säilyttämiseksi myös arjessa.

Kokonaisvaltaisuutensa vuoksi perinteinen jäsenkorjaus on asiakasystävällinen hoitomuoto. Vaikka hoitoaika on pitkä, niin pitkä on myös hoidon vaikutusaika. Keho alkaa hoidon jälkeen hakea rentoutuessaan itse oikeaa tasapainotilaansa, eikä hoitoja tarvitse ottaa usean kerran sarjahoitoina tai viikoittain, vaan hoidon vaikutus on pitkäaikainen, usein viikkoja tai jopa kuukausia.

Esimerkkeja vaivoista, joihin perinteisellä jäsenkorjauksella on mahdollisuus saada apua:

• jalkojen pituuserot, jalkaterän ongelmat, polvivaivat, hamstring-ongelmat
  • si-nivelen epätasapaino- ja lukkotilat, piriformissyndrooma, lonkkakivut
  • iskias, noidannuoli, ristiluun ja lannerangan kiputilat, rintarangan jäykkyys
  • nikamien virheasennot ja lukkotilat, lapaluiden kireydet
  • kyynär- ja olkapääongelmat, eteen taipuneet olkapäät, rannekanavan ahtaus
  • niska- ja hartiavaivat, kaularangan lihasten jännitykset, päänsärky, tinnitus, huimaus
  • kehon epätasapainot, ryhtiongelmat
perinteinen jäsenkorjaus jäsenkorjaus Turku jäsenkorjauksen opiskelu jäsenkorjaajakoulutus jäsenkorjaaja Turku